Biodata Profil Nadiya Nissa

Biodata Profil Nadiya Nissa

Nama sebenar: Nadiyatul Nisaa' Kamaruddin
Nama komersial: Nadia Nisaa, Nadiya Nissa
Asal: Gombak, Kuala Lumpur
Tarikh lahir: 11 Julai 1985
Adik-beradik: Kedua daripada lima beradik
Pendidikan: Ijazah Sarjana Muda Penyiaran, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam
Status: Berkahwin, suami, Saiful Razman Mohd Kassim
Cahayamata: Omar Saiful Razman
Drama: Adam & Hawa, Impian Sunsilk 2, Cinta Secangkir Kopi
Telefilem: Ajaibnya Cinta, Dengan Nama Cinta, Hanya Aku, Donut, Cinta 5 Bintang, Hanya Kau
Filem: Pengapit, Jiwa Taiko (2012), Ombak Rindu, Cun! (2011), Karaoke (2010) Dukun (2007), Akuarium Cinta
Teater: Cun

Pencapaian:
Nadia Nisaa meraih dua kemenangan pada ASK 2011 dan Festival Filem Malaysia ke-24 masing-masing untuk kategori Pelakon Pembantu Wanita Terbaik dan Aktres Harapan Terbaik bagi filem yang sama arahan Osman, berjudul Cun!

Biodata Profil Nadiya Nissa

Post Comment

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nadiya Nissa pernah berlakon dalam klip video lagu Bisakah nyanyian Dato' Siti Nurhaliza pada tahun 2006.

Tanpa Nama berkata...

Good

Tanpa Nama berkata...

Cantiknye nadiya nisa.he..he....he..

Tanpa Nama berkata...

nadiya tetap comel

Tanpa Nama berkata...

Kekalkan sifat-sifat mulia.....jauhi kemurkaan Allahswt,suami,anak,ibubapa dan peminat..insyaAllah...selamat.

Tanpa Nama berkata...

Nadiya nisaa tetap cantik!!!

norihan abdul baki berkata...

salam untuk adik Nadiya Nissa..akak adalah peminat adik..sayang nya akak duduk jauh di dubai,tak dpt nk ikuti saat2 nadiya promosikan drama ADAM N HAWA..satu fenomena yg sngt luar biasa..hari2 akak akan tgk ulang2 episod2 lepas sementara tgu episod baru..lakonan nadiya sangat2 bersahaja,ibarat tidak mengikut skrip,sangat sopan dn menjaga batas2 sebagai isteri apabila ada watak bersama aaron..alhamdulillah sb tiada rugi sesen atau hilang nya peminat krn tidak mengadakan adengan yg melapau contohnya-'boleh am peluk ain'..walaupun trpaksa utk melakukn nya tapi tangan nadiya tidak sikit ambil kesempatan..itu lebih baik utk menjaga rumahtangga dn menjaga hati suami..juga watak di tadika atau di malam pertama bersama Am...watak yg sangat tak semua pelakon pupural boleh buat...sb ramai artis perempuan kita suka mngambil kesempatan dn tumpang glamour..k an bangga sangat...k an ada lah tgk lakonan nissa sebelum ni,donut n cun..inilah drama nissa yang sagat22 akan sokong dan hargai dan akak akan doakan nadiya berjaya menjadi pelakon serba boleh sampai bil2...tapi tolong jangan berlakon watak melampau atau yg peminat tak suka krn watak sebelum ini semuanya memuaskn hati....'Ain Hawani' sangat cekal,cantik,bersahaja,senyum lesung pipit yg menambahkn manis'..nadiya teruskn sikap mcm tu ye..akak ingin menjadi peminat setia dan kwn atau sahabat atau kakak pd nadiya seandainya sudi..walaupun jauh dari msia,internet membuatkn segalanya mungkin..cuma tak dpt berpeluang utk datang dan cari nadiya dia msia saat2 ada mcm2 aktiviti nadiya...seronok tgk nadiya lahir di bulan yang sama dgn akak iaitu jula kerana akak lahir pd 19hb julai 1970....tahun 1990 akak berkahwin dan duduk di taman seri gombak...heheh..akak mempunyai seorang anak perempuan yang kini belajar di moscow..kalau sudi menjadi kawan akak...sila ke fb akak(norihan baki)...insyaallah akak akan terus menyokong nadiya dalam industri ini...jaga rumahtangga,peribadi dan kekalkan sifat mulia dan manis yg ada dlm diri nadiya ye...emel akak-andhira70@yahoo.com

Fi Fa berkata...

saya juga antara peminat nadiya ,lakonan nadiya yang memang bersahaja,ikhlas,bersunguh2..kerana lakonan nadiya,telah membuatkan saya mengalirkan air mata,agak terkejut bila suami saya pun turut mengalirkan airmata saat lakonan nadiya dipaksa berkawin pada malam tu..memberi igauan pada saya bertapa hebatnya nadiya..Untuk nadiya Taniah saya ucapkan kerana berjaya memegang watak "ain hawani" dengan baik sekali..dan taniah buat produksi,para pelakon serta penulis novel aisya sofea dimana mempunyai jalan cerita yang mantap..

Adila Ismail berkata...

salam..sy juga sgt ske dgn mutu lakonan NN,sgt bersahaja dan yg pntng looks real.

kelabprihatin berkata...

saya juga antara ribuan peminat Nadiya yang menyokong lakonan nadiya yang sangat bersahaja... orang lain da ulas panjang da mutu lakonan Nadiya, so tak perlu repeat kat sini la ya. Saya berpendapat Nadiya juga mempunyai masa hadapan yang sangat cerah dalam bidang lakonan. You are a natural. saya sebagai Presiden Kelab Prihatin Selangor ingin menjemput Nadiya untuk menjadi ahli kami dan jika tidak keberatan untuk bergiat cergas di dalam kerja-kerja amal kami. Kalau Oprah Winfrey dan Charlize Theron bole membina sekolah di Africa... kita sumbang kat negara kita pun da ok kan! jika sudi bole la melawat ke kelabprihatin blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

akk saye nak nombor telefon akk blh. klau bls, bls kat no.telefon saye 0127334525

Tanpa Nama berkata...

akk saye nak nombor telefon akk blh? klau nak bls , bls ka no.saye 0127334525. saye yg tulis lagi satu kat atas tu.saye ni baru kecik lagi tapi umur saye baru darjah 5
name saye anita aman

Qis berkata...

terbaik....tahniah atas lakonan yg bersahaja u

Tanpa Nama berkata...

Nadiya Nisa... memang berbakat dalam lakonan. Lakonannya spontan dan bersahaja dan boleh meninggalkan kesan dihati penonton ditambahi dengan pakej kecantikan asli wanita melayu yang dimilikinya. Saya sudah menyaksikan Nadiya memegang beberapa watak dan bagi saya dia memang seorang pelakon. Saya suka watak 'Ain' yang dibawa oleh Nadiya Nisa dalam Drama Adam Dan Hawa. Nadiya berjaya membawa watak itu dengan baik.

Sila komen Biodata Profil Nadiya Nissa

Home


Kurus dengan cepat, sila klik sini.


Belajar gitar, sila klik sini.

 
Biodata Profil Nadiya Nissa

Home | Disclaimer | Contact