Biodata Profil Nelydia Senrose (Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen)

Profil Nelydia Senrose

Nama: Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen
Nama komersial: Nelydia Senrose
Tarikh lahir: 30 Julai 1994
Keluarga: Anak ketiga daripada tujuh beradik
Kacukan: Gadis kacukan Kelantan-Siam
Asal: Kota Bharu, Kelantan
Kerjaya: Pelakon dan pelajar
Sekolah: Sekolah Menengah USJ 13, Subang Jaya
Kolej:  Kolej SEGI (pengkhususan psikologi)

Lakonan Drama/Telefilem: Andau Aku Tahu, Setia Hujung Nyawa, Spa Q 1 dan 2, Spa Qistina, Sirah Cinta, Datin Wannabe, Biru Cinta Di Laguna, Hati Seorang Perempuan, Khalifah, Anak Aku Artis, Syah Jihan, Pak Suman, Iqra', Ahmad Durrah,Mistik Alam Hitam, Segenggam Api Secangkir Pelangi, Puaka Bunga Tanjung, Friday I’m in Love, Chef Cinta dan banyak lagi.

Nelydia Senrose Nik Sen
Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen
Gambar Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen
Trivia Nelydia Senrose
Nelly adalah sepupu pelakon Emma Maembong dan kakaknya, Nik Zaris Uqasha Senrose Nik Sen, 21, atau Uqasha Senrose yang kini turut bergelar pelakon


Perkara tidak digemari Nelydia Senrose

* Penipuan - setiap perkara dilakukan harus ikhlas dan jujur kerana ia penting. Padanya, menipu dan ditipu adalah perkara besar dan tidak harus dilakukan oleh sesiapa pun.

* Letak harapan tinggi - Nelly tidak pernah meletakkan harapan dalam apa juga dilakukan kerana bimbang jika gagal dicapai, ia membuatkan dirinya kecewa.

* Serangga - takut semua jenis serangga, terutama lipas.

* Puaskan hati orang - perkara paling dibimbangi tidak dapat memuaskan hati orang yang meletakkan harapan kepadanya. Begitupun, ia bukan alasan untuknya memberikan yang terbaik dalam setiap pekerjaan dilaksanakan.

* Keputusan - Nelly tidak suka perasaan gementar setiap kali menunggu keputusan peperiksaan dikeluarkan atau berdepan peperiksaan. Situasi itu sering membuatkan dia berasa kecut perut.

Post Comment

46 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

elok lagi dia seorang yang berjiwa orang orang kelantan yang menjaga maruah diri dia sebagai seorang perem[uan muslim

Tanpa Nama berkata...

assalam,akak org kelantan belah mane??

Tanpa Nama berkata...

awk cute sesangat.......

Tanpa Nama berkata...

kesian org kelantan... artis yg tak menjaga aurat pun dipuji2 melambung pandai menjaga maruah?????

berlakun tak ikut syariat sebagai org islam, halal & berkat ke???
inilah kesan hasil tarbiyah PAS , neelofa, lieuney... etc...

pelik & ajaib....

Tanpa Nama berkata...

pehal tiba2 masuk politik ni..takde otak ka??

Tanpa Nama berkata...

Ntah... bebal lar ko...bodo

Tanpa Nama berkata...

spe yg menghalalkn dunie lakonan yg mcm nie...cbe pikir ckit???tetibe masuk politik

Tanpa Nama berkata...

Adoi kurang cerdiknya ada org tu

Tanpa Nama berkata...

Bodo cmpur bengong.....ko guano boh....

Tanpa Nama berkata...

org nk seksi ke ape ke...ikut suke diorg la...xde kaitan ngan asal ngeri mne2 pom...hak msing2!!

Tanpa Nama berkata...

jangan bergaduh bagi tahu elok elok....masalah aurat ke berlakun ke dosa akhirat dia orang yang yang tanggung....jangan nak sabit kan mana mana negeri ok....cerminkan diri kita dulu....jangan nak komen lebih lebih....nasihat boleh...pon kena ada caranya jangan sampai orang sakit hati kat kita...betul tak kawan kawan kan tak pasal pasal dapat DOSA...

..

Tanpa Nama berkata...

ala2 lisa suri hani.. rindu kt pelakon tuh... teruskan usaha anda

Tanpa Nama berkata...

???

Tanpa Nama berkata...

Pelik..nape mst nk brtekak pasal nie?

Tanpa Nama berkata...

kak nelydia cute lah......^_^

Tanpa Nama berkata...

kak nelydia lahir kat mane....kat kelantan ke atau siam.

Tanpa Nama berkata...

Biaq la orang mna pon..kalot pasaipa???baruuaaa...

Tanpa Nama berkata...

jahat sungguh mulut sekmo :-p.....nelydia jangan hiraukan apa orang nak cakap daripada paah....jangan ketawa sebab nama paah hanya nama gelaran saya....selamat berkenalan.

Muhammad Amirul Hafiz Jailani berkata...

erm..

Tanpa Nama berkata...

Kalau ta kerana kelantan tu suka plekeh2kan perempuan di negeri len ,kononnya seksi,ta menutup aurat,sosial .. Now buka mata sikit.. Gadis dr mana yg banyak bhijrah ? Masuk negeri len then buat pasal pulak ,kena tgkap khalwat lah, pregnant luar nikah lah.. Yg buruk nama negeri gadis tsebut ditgkap..bukan asl usul.. That why yg buruknya nmpak pd negeri itu.. Pikirkan.. So org2 kelantan jgn nk ckp gadis negeri len itu teruk..

Tanpa Nama berkata...

mslh skrg ni mmg org klantn yg suke mburok2 n mngate org lain cnth nye ckp negeri johor n maksiat x dpt dpisahkn...wajar ke org klantn kluakn stetment cm 2 kt fb? maaf la..aku bkn org johor aku pn bkn org klantn..mybe yg dok ckp kt atas ni bkn org klantn yg otak cetek ni la yg jd bile sorg wat prangi ibrt ketana nila setitik rosak susu sblanga..n yg bkn dr klantn plak.. jgn nilai org dr klantn 2 smue same...

Tanpa Nama berkata...

Ada sorang fahaman Yahudi pernah menyoal orang islam.."kalu agama islam itu syumul..kenapa orang islam paling ramai buat maksiat..?"
Jawapan ulama kita "Memang agama islam itu syumul, tetapi terpulanglah pada individu dalam mengamalkannya..

kesimpulan:1.Jangan salahkan agama kerana individu itu
2.Jangan politikkan agama




pakwetizzaqyah berkata...

ade orng umno gile plak bagi komen... tk sangka aku dia ni lahir 1994.... budak lagi la dia ni masa berlakon spa q dulu...

anyway...kacok siam ni...kucing siam.. miaw!

Tanpa Nama berkata...

Pasaipa nk kaitkan johor ke tak ni? Wehhh. Sapa yg mulakan provokasi dlu? Fans johor berkumpul kt padang tu sbb memang dah dirancang oleh pbnj dan kafa. Jadi, tak payah nak jadi isu. Masalah skrg, siapa yg mulakan dulu? Bawa askar datang stadium. Kau ingat ni Malaysia negara bergolak ke? Anda TAK HORMATI tuan rumah sedangkan kami bagi layanan baik! Puihhh!!

Tanpa Nama berkata...

buak ni memang comel...dapat kat aku xkuar rumah la gamaknya...hehehehe slrrrppppppp

Tanpa Nama berkata...

muka n body budak ni cam maria ozawa laa...ala pelakon porno jepun tu...xtahan tengok wehhhh

Secret Winter berkata...

nape lari tajuk ni....jahat ke buruk ke baik ke...dimana2 ada...jd jgn kenegerian sgt....skrg ni ....fokus asal adalah gambar diatas..kalo exam ni..konpem lari tajuk...

Ali Tandik berkata...

Jaga tepi kain kita sendiri... terpulang pada individu itu nak berpakaian, dosa dia yg tanggung kt akhirat... takde kena mengena dgn sesiapa pun... tak perlu kita nk komen memburukkan imej kenegerian org lain... baik kita jaga amalan kita sendiri dan jgn nak menambah dosa plak...

Tanpa Nama berkata...

but dont la jadi hipokrit bangang...u all ain't t dat silly right?asal jadi artis je nk tayang sana cni la...pls la artis yg bru nk naik tu,nk popular je lbih...tpi harga diri&asal usul dh lupe when u all get dat kind of popular culture shock in KL...kalau takat Harapkan muke comei,molek,tpi HaTI X CUN then How?contoh Zarina Ann Joulie,mmg cutting Chun,tpi Perangai mcm Shaitan,bcoz bisikan syaitan la smpai jadi mcm2.smpai tahap nk jadi model Playboy Indonesia,tpi smua artis brĂ¼ skang nk jgk diri disanjung,It's a waste of time.better Look urSELF IN DA MIRROR..Very sorry la,which ever ARTIS M'SIA dat u all like,x perlu la Sanjung so SuPER High,u better Sanjung Ur Very Own Self..well 1more thing the Supporters frm Kelantan oweys make problem...when they come2Bkt jalil pun sama,buat kcoh,buat Hal...y Haaa?mmg dh ternyata...i dont criticize,or say the state of k'tan is bad,but to honest it's the facts dat some k'tan people is to much,x reti nk jga tingkah laku,just another attitude of showing Hooliganism,vandalism&malicious destruction...

Tanpa Nama berkata...

first of all how do u noe they r from klntn???ko pg tnye dorg sndri ker o bwt andaian???pasti ke yg pg tu byk org klntn dri ngri lain???jgn main tuduh sembarangan kalo xde bukti yg kukuh...pasti ke yg vandalism semua tu org klntn yg bwt???cmne kalo ngri ko sndri yg bwt...asl xnk kutuk plak dorg....kutukla skli...ckpla dorg babi sundal ank haram semua...jgn taw nk kutuk org klntn smte2...Allah bg otak tuk berfikir sblm berckp...bkn berckp baru fikir...

Tanpa Nama berkata...

ok jer....:-)

sharifah munirah berkata...

Kecoh la korg ni

Eina Esya berkata...

memang la dosa dia tangung kt akhrat, tp kita turut brdosa kalau biarkn j dia x mnutp aurat kn..

Tanpa Nama berkata...

kalau sesiapa nak nasihat tu jangan ade perasaan dengki dihati. nasihatlah dengan berhemah tanpa menghina. selagi mulut anda suka menghina selagi itulah hati anda bermasalah. jangan kaitkan sifat manusia dengan negerinya... itu adalah perbandingan yg tidak cerdik dan cetek.

Tanpa Nama berkata...

nelydia cute sye mnat awk kte sbaye lahir 1994 jgk..

beckhrooy berkata...

best juga dia ni berlakon

Tanpa Nama berkata...

X hbs2 nk mengutuk, Menyampah aku bca komen korang. .klau nk nasihat p0n btempat la, jgn nk menjatuhkn maruah org. .dpt dosa free la korang ni.

Tanpa Nama berkata...

semua cakap je lebih ..bagus nasihat ,tp boleh jamin ke kalau keturunan korg tak kan jadi cam tuh ..nak nasihat tp aku tgok dah cam nak menjatuhkan maruah org ..

Tanpa Nama berkata...

You r so hot baby...haha

Tanpa Nama berkata...

u ni cun ar..kita kawin jom..sye pon org klantan jgk.:-)

izudyn berkata...

hai..maaf ganggu..kemungkina kita saudara..saudara jauh..saya keturunan kelantan..awak asal kota bharu kn?

Tanpa Nama berkata...

nelydia segak..comel ...cun... tpiey syang Allah bgie kecantikkan tpiey tak gna.....
segak tpiey seksi ............kak oh kak ingat lah dosa pahala sma....... kita duduk at dunia nieyh hnyalah sementara .............. kak oi kak...bknnya nk mengata tpiey nasihat ....... hehehehehe jangan marah eeeehhhhhh,,,,insaf lha kak nelly......

Tanpa Nama berkata...

kita orang islam kenalha mengaga aurat..ingat
dosa pahala cma...
kesian at owg kelantan...artis nieyh punyer lha seksi tpi puji melambung.... tak ad maruah diri langsungg... hrp jer artis tpie perangai entah ape ape...sepatut nyer artis kena tunjuk perangai yang elok.... tpey nie entah ape,,,,
dah lah seksi...emmmmmmmmmmmmmm.
insaf lha kak nelly....nanty tkot tak sempat pulak.....

Tanpa Nama berkata...

siapa bilang gadis melayu tak menawan,lemah lembut gayanya serta ayu.

Tanpa Nama berkata...

memang hak masing2, tp kne igt jgk .. mreka2 turut tempias akibat mreka2 yg tidak ttup aurat . terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Kel

Sila komen Biodata Profil Nelydia Senrose (Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen)

Home


Kurus dengan cepat, sila klik sini.


Belajar gitar, sila klik sini.

 
Biodata Profil Nelydia Senrose (Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen)

Home | Disclaimer | Contact